Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Ψήφισμα Π.Ο.ΑΣ.Υ: Χαιρετίζει μεταξύ άλλων την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας και ζητά "την αφαίρεση κάθε επιπρόσθετου έργου της ΕΛ.ΑΣ. που δεν της αναλογεί"



ΨΗΦΙΣΜΑ 25ου ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Π.Ο.ΑΣ.Υ.
22-24 Ιουνίου 2015, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Φρόνημα στις δοκιμασίες
Διάκριση - προαίρεση καθαρή - βούληση σταθερή
«Ποτέ από το χρέος μη κινούντες»
(«Θερμοπύλες» Κ.Καβάφη)

Εμείς οι σύνεδροι του 25ου Εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, εκπροσωπώντας το σύνολο, σχεδόν, των Αστυνομικών της Χώρας, μετά από τις τριήμερες εργασίες του συνεδρίου μας, κατά τις οποίες εγκρίναμε τον Διοικητικό και τον Οικονομικό Απολογισμό του απερχόμενου Δ.Σ., εκδίδουμε το παρόν Ψήφισμα, με δεσμευτικές αναφορές και εξειδικευμένα αιτήματα, ως πλαίσιο δράσης του συνδικαλιστικού μας κινήματος.

Τα νέα Όργανα της Ομοσπονδίας, οφείλουν να ακολουθήσουν τη δοκιμασμένη, ασυμβίβαστη και ακηδεμόνευτη οδό, με κάθε πρόσφορο αγωνιστικό μέσο, με πνεύμα ενότητας και σύμπνοιας, ώστε να συνεχίσουμε να διεκδικούμε συντεταγμένα και αποφασιστικά, με όλες τις συνδικαλιστικές μας δυνάμεις, και όπου αυτό απαιτείται, σε κοινό μέτωπο με τις άλλες Ομοσπονδίες των Σωμάτων Ασφαλείας, των Ενόπλων

Δυνάμεων και των Ενώσεων των συνταξιούχων συναδέλφων μας, την άμεση ικανοποίηση των κυρίαρχων αιτημάτων μας, όπως τα συνδιαμορφώσαμε κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου μας.

Δυστυχώς, μετά από πέντε χρόνια εφαρμογής σκληρών μνημονιακών μέτρων, όχι μόνο δεν έχει ανακάμψει η ελληνική οικονομία, αλλά αντιθέτως η ύφεση συνεχίζεται, οι δημόσιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Αστυνομίας, λειτουργούν οριακά και η κοινωνία φτάνει στα όρια αντοχής της.

Ενώ όλοι παραδέχονται ότι η «συνταγή» ήταν λάθος, εδώ και πέντε μήνες παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου με συνεχείς πιέσεις εκ μέρους των δανειστών της χώρας για την ψήφιση νέων υφεσιακών μέτρων από την νέα Κυβέρνηση, στο όνομα δήθεν του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης. Από την άλλη η όποια συζήτηση για την ανακήρυξή του χρέους ως επονείδιστου και μη βιώσιμου και άρα μη αποδεκτού από οποιαδήποτε ελληνική Κυβέρνηση μοιάζει άνευ αποτελέσματος και καταντάει φιλολογικός διάλογος.

Το αγαθό της ασφάλειας εξακολουθεί να βρίσκεται στην Κλίνη του Προκρούστη και ο Έλληνας Αστυνομικός δοκιμάζεται, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η περαιτέρω όξυνση των προβλημάτων και η κατακόρυφη αύξηση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος. Αυτό συμβαίνει διότι δεν έχουν μόνο μεταβληθεί επί τα χείρω οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, αλλά και διότι συνεχίζεται απαραδέκτως η υποχρηματοδότηση της πολιτικής στον τομέα της δημόσιας τάξης και ασφάλειας. Ακόμα και οι αναγκαίες θεσμικές αλλαγές δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα, αν και οι βασικές εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης για μεταρρυθμίσεις, με στόχο την ανάταση του Έλληνα Αστυνομικού και την ανάδειξη του κοινωνικού του ρόλου, ήταν και είναι και δικές μας θέσεις.

Οφείλουμε, ωστόσο, να εξάρουμε τις φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες των συναδέλφων μας και να υπενθυμίσουμε προς την Πολιτεία το βαρύ φόρο αίματος που πληρώνουμε στον καθημερινό αγώνα κατά του εγκλήματος.

Μια συνέπεια της αδιέξοδης αυτής κατάστασης είναι ότι το συνδικαλιστικό μας κίνημα χρεώνεται ευθύνες που δεν του αναλογούν. Είναι ώρα, επομένως, χωρίς δικολαβικές ακροβασίες και στρεψόδικες υπεκφυγές, όλοι μαζί, πολιτικός κόσμος και συνδικαλιστικό κίνημα, να χαράξουμε τη νέα πορεία. Το υψηλό φρόνημα, η φρόνηση και η σωφροσύνη είναι ο ασφαλής δρόμος για να αντεπεξέλθουμε στις δοκιμασίες των καιρών.

Οφείλουμε, επίσης, να αναδείξουμε το αστυνομικό παρόν στις σωστές του διαστάσεις, να υπερβούμε τα όρια ασφυξίας, που κάποιοι θα θέλαν να μας επιβάλλουν και με βούληση σταθερή, με σύμπνοια, συμπόρευση, συστράτευση και αλληλοϋποστήριξη, με κοινή προσπάθεια, και με έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας, να συνεχίσουμε τον κοινό μας αγώνα, για έναν κοινό σκοπό και κυρίως και προεχόντως για να περάσουμε αβλαβώς από τις συμπληγάδες της σύγχρονης εποχής.

Επίσης, έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στα συλλογικά όργανα της Ομοσπονδίας όπως αυτά λειτουργούν κατά τον πιο δημοκρατικό και διαφανή τρόπο, την Εκτελεστική Γραμματεία - το Διοικητικό Συμβούλιο - την Ελεγκτική Επιτροπή και το κυρίαρχο Πανελλαδικό μας Συνέδριο.

Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε κάθε είδους ενέργεια αλλά και κάθε άηθες και κατευθυνόμενο δημοσίευμα με υπονοούμενα, περί οικονομικών ατασθαλιών στην Ομοσπονδία, περιόδων που έχουν ελεγχθεί ήδη από τα αρμόδια όργανα και τους ορκωτούς λογιστές και έχουν εγκριθεί με συντριπτική πλειοψηφία από τα διοικητικά συμβούλια αλλά και από τα συνεδριακά σώματα.

Ο χρόνος που επιλέγεται κάθε φορά πριν από την διοργάνωση των εκλογοαπολογιστικών συνεδρίων μας για την δημοσιοποίηση δήθεν καταγγελιών φανερώνει και τον κακόβουλο σκοπό τους.

Κατόπιν τούτων ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Α΄ ΘΕΣΜΙΚΑ

1. Αναθεώρηση του άρθρου 23 του Συντάγματος και απάλειψη του απόλυτου περιορισμού για το δικαίωμα της απεργίας στους Αστυνομικούς. Η Ελληνική Αστυνομία διέπεται από ειδικούς νόμους και κανονισμούς λειτουργίας, ως πολιτικό και όχι στρατιωτικό σώμα. Διεκδικούμε τον εκδημοκρατισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας, επαγρυπνούμε για να μην περάσουν οι οπισθοδρομικές προτάσεις της τρόικας, αναφορικά με τον βασικό συνδικαλιστικό νόμο 1264/82 που διέπει ολόκληρο το συνδικαλιστικό κίνημα της Χώρας.

2. Αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος και θωράκιση του λειτουργήματός μας με την έμπρακτη διασφάλιση της αβλαβούς για το αστυνομικό προσωπικό εκτέλεσης των καθηκόντων του.

Η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Π.Δ. 45/2008 περί Υγιεινής και Ασφάλειας πρέπει να γίνει καθημερινή υπόθεση του Σώματος με αυτοψίες και ελέγχους αλλά και του συνδικαλιστικού μας κινήματος με δράσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας όταν τα κακώς κείμενα δεν διορθώνονται. Το συνεχιζόμενο φαινόμενο των απωλειών συναδέλφων μας, δεν τιμά κανέναν μας. Η πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της, αναβαθμίζοντας την ιατρική περίθαλψη του αστυνομικού προσωπικού με προσλήψεις ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων και ψυχολόγων στα υπηρεσιακά ιατρεία, με προσλήψεις Ιατρών εργασίας στις Υπηρεσίες κλπ.

3. Άρση της μνημονιακής δέσμευσης για «πάγωμα» των προσλήψεων στην Αστυνομική Ακαδημία έως το 2016 και άμεση λειτουργία των Σχολών με τους ήδη επιτυχόντες. Προκήρυξη θέσεων εισαγωγής στην Ελληνική Αστυνομία, ανάλογα με τις ανάγκες του Σώματος και με μοναδικό τρόπο εισαγωγής στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, το θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας.

Άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της Αστυνομικής Σχολής της Ξάνθης όπως τούτο πραγματοποιήθηκε με την Σχολή Αστυφυλάκων Κομοτηνής, με την άμεση μεταφορά σε άλλο χώρο των κρατουμένων, παρανόμων μεταναστών και λειτουργία των Σχολών, ως Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

4. Μεταρρύθμιση της Ελληνικής Αστυνομίας, ως προϊόν ουσιαστικού διαλόγου με τους συνδικαλιστικούς, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς -αλλά και μέσω της ουσιαστικής συμβολής μιας διακομματικής επιτροπής του Ελληνικού Κοινοβουλίου- που θα περιλαμβάνει:

α) Αναδιάρθρωση Υπηρεσιών – με όρους κοινωνίας και όχι με όρους μνημονίου και που θα επαναφέρει τις 6.700 οργανικές θέσεις που καταργήθηκαν με τον νόμο 4249/14, χωρίς κριτήριο εντοπιότητας.

β) Αναβάθμιση – Επανακαθορισμό του συστήματος εκπαίδευσης –μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης και δια βίου εκπαίδευσης. Διαβάθμιση – αντιστοίχιση των Σχολών της ΕΛ.ΑΣ. με Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. και ίδρυση Αστυνομικού Πανεπιστημίου. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Δοκίμων των Σχολών της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να παρέχεται ουσιαστική εκπαίδευση, με κύριο προσανατολισμό την πλήρη επαγγελματική κατάρτισή τους και όχι να χρησιμοποιούνται για εκτέλεση πραγματικής υπηρεσίας, με μισθό κατά πολύ μικρότερο ακόμα και από αυτού του ανειδίκευτου εργάτη. Αναπροσαρμογή του περιεχομένου της εκπαίδευσης στις σύγχρονες αστυνομικές ανάγκες και διαφανές σύστημα αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως π.χ. άρση της στέρησης του δικαιώματος αναβαθμολόγησης των γραπτών. Εισαγωγή μαθήματος στοιχείων συνδικαλιστικής ιστορίας, οργάνωσης και λειτουργίας.

γ) Αναθεώρηση ισχύοντος συστήματος κρίσεων-προαγωγών, επιλογή αρχηγού με διαφανή κριτήρια από κοινοβουλευτική επιτροπή και υπηρεσιακή εξέλιξη των Αστυνομικών με ένα αξιοκρατικό, αδιάβλητο και δίκαιο σύστημα. Συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων σε όλα τα συμβούλια που αφορούν το αστυνομικό προσωπικό.

δ) Επαναπροσδιορισμό του ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας και απαλλαγή αυτής από τα ξένα προς την αποστολή της έργα. Εξορθολογισμός της λειτουργίας και των προτεραιοτήτων των Υπηρεσιών και εναρμόνισή τους με τις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες των μάχιμων Αστυνομικών για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, την πάταξη της γραφειοκρατίας και την εξάλειψη της νοοτροπίας του «μεταθέτειν την ευθύνη αλλού», που αλλοιώνει και φαλκιδεύει την κύρια αποστολή του Σώματος. Ουσιαστικός κοινοβουλευτικός έλεγχος των δραστηριοτήτων των αστυνομικών υπηρεσιών ώστε να αρθούν οι καχυποψίες, να περιοριστούν οι εξωθεσμικές παρεμβάσεις και να αποκτήσει το αστυνομικό οικοδόμημα τη θέση που του αξίζει στις συνειδήσεις των συμπολιτών μας.

ε) Λογοδοσία της διοίκησης και θέσπιση πειθαρχικών μέτρων σε περίπτωση αυθαιρεσίας εκείνων που έχουν την ευθύνη αλλά δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία και τους κανονισμούς (υγιεινή και ασφάλεια του αστυνομικού προσωπικού, έκδοση υπηρεσίας σε εβδομαδιαία βάση κλπ). Ο νέος θεσμός του Συνηγόρου του Αστυνομικού πρέπει να αναβαθμιστεί και προς αυτήν την κατεύθυνση.

5. Αναμόρφωση του Κώδικα Μεταθέσεων, ώστε να αντιμετωπιστεί η «επιτηδειότητα», κλείνοντας τα «παραθυράκια» ορισμένων διατάξεων. Να απαλειφθούν οι διακρίσεις, να διασφαλιστεί η αντικειμενικότητα και η δικαιοσύνη του θεσμικού πλαισίου κατά την εφαρμογή του και να εξασφαλιστεί η προοπτική μετακίνησης στον τόπο συμφερόντων, για το σύνολο του αστυνομικού προσωπικού.

6. Χαιρετίζουμε την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας και καλούμε την Κυβέρνηση να στηρίξει εμπράκτως το διακριτό ρόλο και τις αρμοδιότητες που καλείται να αναλάβει με την αφαίρεση των καθηκόντων της που προστέθηκαν στην Ελληνική Αστυνομία αλλά και την αφαίρεση κάθε επιπρόσθετου έργου που δεν της αναλογεί.

7. Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στα Κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών και σε ό,τι αφορά τις συνεχείς μετακινήσεις του προσωπικού και την ασφαλή φύλαξή τους. Ενίσχυση και θωράκιση των συνόρων με σύγχρονα υλικοτεχνικά μέσα και εξοπλισμό υπό το πρίσμα μιας αποφασιστικής για το θέμα εξωτερικής πολιτικής. Αναθεώρηση των Συνθηκών του Δουβλίνου, που έχουν μετατρέψει τη Χώρα μας σε «αποθήκη ψυχών». Όχι αστυνομικά κρατητήρια – φυλακές. Σεβασμός των ανθρωπινών δικαιωμάτων των κρατουμένων με την:

-άμεση εξάλειψη του ανεπίτρεπτου φαινομένου της μακροχρόνιας κράτησης κρατουμένων στα αστυνομικά κρατητήρια. Απαρέγκλιτη εφαρμογή των σχετικών κανονισμών και διαταγμάτων.

-άμεση εξάλειψη της κράτησης υπεράριθμων κρατουμένων στα αστυνομικά κρατητήρια και αντιστοίχισή τους με την προβλεπόμενη χωρητικότητα του εκάστοτε χώρου κράτησης.

-άμεση εξάλειψη του φαινομένου κρατητηρίων που δεν πληρούν τους ασφαλείς όρους κράτησης και όρους υγιεινής, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

8. Θέσπιση ενός σύγχρονου βαθμολογίου για το αστυνομικό προσωπικό. Άμεση ρύθμιση της αδικίας (ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία και η επιβάρυνση για δικαίωση μέσω δικαστικών προσφυγών) που υφίστανται Ανθυπαστυνόμοι με προαγωγές νεοτέρων τους στο βαθμό του Υπαστυνόμου Β΄.

9.Εντατικοποίηση και αύξηση των σεμιναρίων αυτοάμυνας-αυτοπροστασίας, ειδικά σε ό,τι αφορά την ερμηνεία και πρακτική εφαρμογή του Νόμου 3169/2003 «Οπλοφορία, χρήση πυροβόλων όπλων από Αστυνομικούς, εκπαίδευσή τους σε αυτά και άλλες διατάξεις» και ίδρυση- λειτουργία των επιβαλλόμενων απ' αυτόν σκοπευτηρίων, σε κάθε έδρα Αστυνομικής Διεύθυνσης, παράλληλα με την εμπέδωση των διατάξεων του νέου αυτού νομικού πλαισίου σ' ό,τι αφορά τη χρήση των όπλων.

10. Διασφάλιση των μεταγωγών σύμφωνα με τους κανονισμούς και ιδιαίτερα αυτών που πραγματοποιούνται από και προς τις νησιωτικές περιοχές. Άμεση εξάλειψη των οξύτατων προβλημάτων των μεταγωγών αυτών με την πρόβλεψη ασφαλών χώρων κράτησης στα επιβατικά πλοία και την υλοποίησηεφαρμογή των κανόνων για τη διασφάλιση των συνοδών Αστυνομικών.

11. Άμεση κοστολόγηση της μετακίνησης αστυνομικών δυνάμεων για αθλητικά ή άλλα μέτρα και δημόσια ανάρτηση του κόστους στο πρόγραμμα «Διαύγεια», ώστε να σταματήσει η άμετρη κατασπατάληση δυνάμεων σ' αυτόν τον τομέα. Σ' ό,τι αφορά τις αθλητικές συναντήσεις, μετακύλιση αυτού του κόστους στις ιδιωτικές εταιρείες των εμπόρων του αθλητισμού.

12. Αναμόρφωση του κανονισμού στολής, σύμφωνα με τις ανάγκες του μάχιμου προσωπικού, ώστε ανάλογα με το είδος της εκτελούμενης υπηρεσίας και των καιρικών συνθηκών, να καταστεί αυτή περισσότερο πρακτική, εύχρηστη και λειτουργική προς όφελος του παραγόμενου έργου.

13. Κατάργηση της διαδικασίας των ειδικών εκλογικών καταλόγων στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος του αστυνομικού προσωπικού στις βουλευτικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.

14. Δημιουργία Λεσχών Εστίασης σε κεντρικές υπηρεσίες και σε όλες τις έδρες των Γ.Α.Δ.Π. Επέκταση των ήδη υπαρχόντων ιδίως για την σίτιση νέων συναδέλφων που οι μηνιαίες αποδοχές τους είναι πενιχρές και δεν επαρκούν ούτε για τα αυτονόητα.

Β΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

1. Απαιτούμε άμεση και πλήρη συμμόρφωση της Κυβέρνησης στις αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι περικοπές που επιβλήθηκαν με τον Νόμο 4093/2012. Απορρίπτουμε την καινοφανή θεωρία της μερικής εφαρμογής δικαστικών αποφάσεων με το επιχείρημα «δεν δύναμαι» λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας... Αλίμονο, αστυνομικοί υπάλληλοι, εντεταλμένοι να εφαρμόζουμε το Νόμο, να υιοθετήσουμε τέτοιες επικίνδυνες λογικές. Απαιτήσαμε και απαιτούμε να ειπωθεί προς τους τροϊκανούς ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ για τις συνεχιζόμενες περικοπές των λειτουργικών δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας. Ως εργαζόμενοι στον ευαίσθητο τομέα της δημόσιας τάξης, έχουμε υποστεί από το 2010 σοβαρότατες απώλειες που δεν αναπληρώνονται με «ψίχουλα».

Οραματιζόμαστε ένα νέο μισθολόγιο δίκαιο, χωρίς ανισότητες που θα οδηγεί στην οικονομική αναβάθμιση των Αστυνομικών και ειδικότερα των νέων χαμηλόβαθμων συναδέλφων μας:

α) με αναγνώριση της εργασίας μας ως επικίνδυνης και την χορήγηση επιδόματος με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις όπου έχει ήδη χορηγηθεί στον Δημόσιο Τομέα. Η αστυνόμευση και η ασφάλεια δεν είναι έννοιες αφηρημένες. Είναι εργασία επικίνδυνη, που πρέπει να αμείβεται.

β) με αναγνώριση της νυκτερινής μας εργασίας με ωριαία αποζημίωση – αμοιβή μέσω κλαδικής σύμβασης.

γ) με πραγματική αμοιβή για την 6η ημέρα εργασίας (πέραν του πενθημέρου) και θεσμοθέτηση για τις Κυριακές, εξαιρέσιμες, αργίες, υπερωρίες, μέσω κλαδικής σύμβασης.

δ) την χορήγηση επιδόματος παραμεθορίων περιοχών με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που χορηγήθηκε στους Δημοσίους Υπαλλήλους.

2. Αξιοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και των κοινοτικών κονδυλίων για την αστυνομική εκπαίδευση – μετεκπαίδευση, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό (οχήματα, γιλέκα κλπ) και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Ελληνικής Αστυνομίας.

3. Προσαρμογή του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη στις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού τους.

4. Αναπροσαρμογή από 1-1-2014 στα 20.000€ από τα 12.000€ του ετήσιου εισοδήματος που ισχύει σήμερα, βάσει του οποίου παρακρατείται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, για την καταπολέμηση της ανεργίας που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του αρθ. 35 του Ν.3986/2011, κατά ποσοστό 1% υπέρ Ο.Α.Ε.Δ.

5. Χορήγηση βαθμολογικών και μισθολογικών προαγωγών και στους Αστυνομικούς εκείνους που πέτυχαν στη Σχολή Αστυφυλάκων της σειράς του έτους 1995, οι οποίοι για λόγους ανωτέρας βίας -σεισμού στην ευρύτερη περιοχή Γρεβενών-Κοζάνης- εισήχθησαν προς φοίτηση στην Σχολή Αστυφυλάκων Τ.Δ.Α. Γρεβενών μετά την 19-6-1995, αναδρομικά, όπως ίσχυσε και στους συμμετέχοντες στον ίδιο διαγωνισμό και εισήχθησαν στα άλλα Τ.Δ.Α. της χώρας μέχρι την 19-6-1995.

6. Περικοπή – μείωση του κεφαλαίου των στεγαστικών δανείων, κατά 25% σε συνδυασμό με παράταση του χρόνου εξοφλήσεως και την μείωση του επιτοκίου, για τις συμβάσεις των στεγαστικών δανείων αγοράς πρώτης κατοικίας με τις εμπορικές τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Γ΄ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ

1. Όχι στην μνημονιακή σύνδεση του ασφαλιστικού των ενστόλων με το προσδόκιμο ζωής.

2. Άμεση κατάργηση του άρθρου 220 του Ν. 4281/2014 για το ΤΕΑΠΑΣΑ με την απροσδιόριστη ρήτρα αξιομάχου και τον επονείδιστο συντελεστή βιωσιμότητας.

Όχι στον εμπαιγμό και στον εξευτελισμό μας. Μη βάζετε χέρι ακόμα και στο ισχνό εναπομείναν επικουρικό φιλοδώρημα των 100 ευρώ περίπου, που ήταν αποτέλεσμα επίπονων μέτρων αυτορρύθμισης του ΤΕΑΠΑΣΑ. Οποιαδήποτε μείωση αυτού του ποσού, σημαίνει την εξαέρωσή του και ουσιαστικά την κατάργησή του. Ουδείς άλλος κλάδος λαμβάνει τέτοιες ευτελιστικές επικουρικές συντάξεις. Ας το καταλάβει αυτό η τρόικα και όσοι άλλοι θέλουν να ψηφίσουν τέτοια μέτρα. Δεν θα διαχειριστεί το συνδικαλιστικό κίνημα την επιχειρούμενη αποδόμηση της κοινωνικής πρόνοιας και της επικουρικής σύνταξης. Δεν είναι και δεν θα γίνει συνένοχος στα μέτρα που λαμβάνονται εναντίον των εργαζομένων.

3. Προσαρμογή του ελάχιστου χρόνου απόδοσης του εφάπαξ βοηθήματος του Τ.Π.ΑΣ. –Τ.Π.Υ.Α.Π. στον ασφαλιστικό χρόνο του Ν.3865/2010.

4. Δημιουργία ξεχωριστού Ταμείου κύριας ασφάλισης μισθωτών όλων όσων εργάζονται στο Δημόσιο Τομέα και όχι με την ένταξη στο Ι.Κ.Α. των νεοπροσλαμβανομένων από το έτος 2011.

5. Θεσμοθέτηση των ιδίων προϋποθέσεων χορήγησης και υπολογισμού σύνταξης των Αστυνομικών παθόντων εν ώρα υπηρεσίας ή εξαιτίας αυτής που ασφαλίζονται από 1-1-2011 και μετά στο Ι.Κ.Α. με βάση την ισχύουσα ευμενέστερη νομοθεσία (Π.Δ. 169/2007).

6. Δικαίωμα πρόσληψης, κατόπιν αιτήσεως, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, ανεξαρτήτως ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, των μελών οικογενείας αστυνομικού, ο οποίος τυγχάνει ανίκανος σε ποσοστό άνω του 67%, συνεπεία της εκτέλεσης διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής.

7. Δυνατότητα αναγνώρισης ως συντάξιμου χρόνου για τους ένστολους με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που δόθηκε στον Δημόσιο Τομέα, για τα τέκνα και του ελάχιστου χρόνου φοίτησης στις μέσες επαγγελματικές σχολές αποκλειστικά και μόνο για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1-1-2011.

8. Επέκταση του Ν. 3865/2010 για την προσαρμογή του χρόνου θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος παλαιών και νέων ασφαλισμένων με προσαύξηση κατά ένα (1) έτος και εφαρμογή του νόμου όταν θα συμπληρώνουν 35 έτη για την εφαρμογή των 40 ή 60 ετών.

9. Την αναπλήρωση – κάλυψη της διαφοράς που επήλθε στα αποθεματικά των ασφαλιστικών – μετοχικών Ταμείων μας από το «κούρεμα» - ανταλλαγή των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου το έτος 2012, εν μέρει από το Ταμείο Στήριξης Ασφαλιστικού Συστήματος Α.Ε. και εν μέρει από τίτλους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

10. Καμία περαιτέρω περικοπή του μερίσματος του Μ.Τ.Σ. και αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης ρευστότητας, χωρίς περαιτέρω εξωτερικό δανεισμό, αλλά με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής του χρέους από το Υπουργείο Οικονομικών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Ταμείου.

Κατάργηση του αρθ. 27 του Ν.1911/1990 και συμμετοχή στο Δ.Σ. του Ταμείου κατά 50% εκπροσώπων προερχόμενων από την Ελληνική Αστυνομία.

11. Διασφάλιση του αποθεματικού κεφαλαίου του ειδικού (ερανικού) λογαριασμού αλληλοβοήθειας του Ιδρύματος «Εξοχές της Ελληνικής Αστυνομίας» με κατάργηση της εξαναγκαστικής υποχρέωσης κατάθεσης αυτών, στο κοινό κεφάλαιο ασφαλιστικών Ταμείων της Τράπεζας της Ελλάδας και την αναπλήρωση των απωλειών που υπέστη με την χρηματοδότηση του Κρατικού Προϋπολογισμού.

12. Ενιαίο κλάδο υγείας για όλο το αστυνομικό προσωπικό (ένταξη νέων Αστυνομικών σε βάθος δεκαετίας στον Κ.Υ.Υ.Α.Π.).

13. Εξομοίωση των συναδέλφων που πέτυχαν στο διαγωνισμό του 1989, αλλά προσελήφθησαν το 1994, με τους υπόλοιπους της ίδιας σειράς, οι οποίοι είχαν καταταγεί από το 1989, με την καταβολή του ασφαλίστρου μόνο του ασφαλισμένου.

14. Τροποποίηση του άρθρου 22 του Ν. 3865/2010, ως εξής:

«5. Ένστολο προσωπικό που έχει καταταγεί στην Ελληνική Αστυνομία μέχρι την 31-12-1992 δύναται για τη θεμελίωση και μόνο συνταξιοδοτικού δικαιώματος από 01-01-2011 μέχρι 31-12-2014, να αναγνωρίσει ως συντάξιμο χρόνο πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας το χρόνο της παραγράφου 15 του άρθρου 11 του Π.Δ. 169/2007 με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία, υπό τους περιορισμούς που τίθενται στην παρούσα διάταξη.»

Με την προτεινόμενη διάταξη νόμου αίρεται μια μακροχρόνια ανισότητα σε βάρος κυρίως των γυναικών αστυνομικών υπαλλήλων, που εισήχθησαν στο Σώμα έως την 31-12-1992, δίνοντάς τους το δικαίωμα εξαγοράς χρόνου λόγω τέκνων, με βάση το Ν. 3865/2010, υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

Δ' ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ

1. Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000€ για μισθωτούς - συνταξιούχους και καθορισμός νέας φορολογικής κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια.

2. Επαναφορά όλων των φοροαπαλλαγών που καταργήθηκαν, όπως οι τόκοι στεγαστικών δανείων, οι ιατρικές αποδείξεις κλπ.

Ε' ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ο αστυνομικός θεσμός, ως γνωστόν, από αρχαιοτάτων χρόνων, έχει αποτελέσει αντικείμενο εντόνων πολιτικών αντιπαραθέσεων και κοινωνικών συγκρούσεων, ωστόσο ως θεσμός στη σύγχρονη πολυτάραχη ζωή που διανύουμε διασφαλίζει, σύμφωνα με ότι ορίζει η αποστολή του, την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας αλλά και αυτή του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Γι' αυτό μας προξενεί κατάπληξη η αμφισβήτηση και στοχοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας, ως θεσμού, και μάλιστα από θεσμικούς παράγοντες, με αποτέλεσμα να έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το ζητούμενο, ήτοι την προαγωγή των σχέσεων Αστυνομίας και πολιτών, μέσω των οποίων εδραιώνεται και η κοινωνική αποδοχή της Αστυνομίας και προωθείται η συμφιλίωση λαού και αστυνομίας.

Γι' αυτό απαιτούμε από την νέα Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει σοβαρά τις προτάσεις μας, απαντώντας, επιτέλους, στο καίριο ερώτημα «τι αστυνομία θέλουμε και για τι τη θέλουμε». Όσο αποφεύγει, συνολικά, το πολιτικό σύστημα να δώσει καθαρές απαντήσεις, άλλο τόσο θα διαιωνίζονται αρνητικά φαινόμενα και θα συντηρείται το χάσμα μεταξύ αστυνομίας και κοινωνίας, με αποτέλεσμα να μην απελευθερώνονται οι δυνάμεις εκείνες, που υπάρχουν και θέλουν, ενώ δεν μπορούν σήμερα, να στηρίξουν, πραγματικά, το κοινωνικό μας έργο επ' ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας.

Όσο η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει την πολιτική στον τομέα δημόσιας τάξης και ασφάλειας με δογματισμούς και οικονομικές περικοπές και όχι ως μια εθνική υπόθεση, κάθε προσπάθειά μας αναπόφευκτα θα υπονομεύεται.

Ενώπιον των ιστορικών μας ευθυνών.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας χωρίς ακροβασίες, με στοχοπροσήλωση, ενότητα και αγωνιστικότητα!

Θεσσαλονίκη, 24 Ιουνίου 2015
Το 25° ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...