Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2015

Περί επιστροφής των π.Δ.Α. από τα Κ.Κ, υπερβάλλουσας μείωσης και εκκρεμοτήτων διορισμού - Άρθρο του δικηγόρου Θ. Μέλφου

Με αφορμή τα δύο άρθρα των νομοσχεδίων που δόθηκαν στη δημοσιότητα σχετικά το δικαίωμα μετάταξης στους Δήμους των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών που υπηρετούν στα Κ.Κ. και την υπερβάλλουσα μείωση, μερικές σύντομες παρατηρήσεις:

- Το άρθρο 31 για το δικαίωμα μετάταξης στους Δήμους των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών που υπηρετούν σήμερα σε σωφρονιστικά καταστήματα ασφαλώς αποτελεί πολύ θετική εξέλιξη. Το δυσάρεστο είναι ότι το ίδιο δικαίωμα δεν δίνεται και σε αυτούς που έχουν μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες, όπως θα ήταν δίκαιο και νόμιμο, ώστε να υπάρχει μια ενιαία αντιμετώπιση όλων των πρώην ΔΑ. 

Από κει και πέρα, δύο μόνο επισημάνσεις σχετικά με τη διάταξη:

α) Το δικαίωμα επιστροφής το έχουν ακόμη και όσοι πρώην ΔΑ ανήκαν σε Δήμους που αποφάσισαν τη μη επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας.

β) Σε περίπτωση μη επανασύστασης, η συγκεκριμένη διάταξη (σε αντίθεση με το άρθρο 19 παρ. 3 περ. β’ του ν. 4325/2015), δεν δίνει τη δυνατότητα σε όσους πρώην ΔΑ υπέβαλαν αίτηση επιστροφής να καταταγούν σε άλλες υπηρεσίες των οικείων Δήμων με βάση τα τυπικά τους προσόντα, όπως συνέβη με όσους επέστρεψαν από την ΕΛ.ΑΣ., παρά μόνο να μεταταγούν σε προσωποπαγείς θέσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών στη διάθεση του υπουργού.

- Το άρθρο 27 του νομοσχεδίου για το νέο μισθολόγιο (διασφάλιση αποδοχών) αναφέρεται στην ενδεχόμενη μείωση των αποδοχών λόγω του νέου νόμου και όχι στη μείωση που προκλήθηκε λόγω του ν. 4024/2011. Επομένως, οι προβλέψεις του νόμου (στην παρ. 3) ότι η υπερβάλλουσα μείωση ως προσωπική διαφορά παύει να καταβάλλεται σε περίπτωση μετάταξης, εκτός αν πρόκειται για υποχρεωτική μετάταξη ή μεταφορά του υπαλλήλου λόγω συνολικής ή μερικής μεταφοράς ή κατάργησης της υπηρεσίας του ή στο πλαίσιο κινητικότητας, αφορούν το μέλλον και όχι το παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι η διατήρηση της καταβολής της υπερβάλλουσας σε περίπτωση υποχρεωτικής μετάταξης ή μεταφοράς ή κινητικότητας δεν αφορά αυτή που έγινε λόγω της κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας. Για την τωρινή υπερβάλλουσα εξακολουθούν να ισχύουν όσα ανέφερα σε προηγούμενη ανάρτηση πριν από λίγες μέρες.

Διευκρινίζεται ότι όλα τα παραπάνω: α) ισχύουν έτσι όπως είναι σήμερα οι διατάξεις (δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές στην πορεία), και β) αποτελούν τη δική μου ερμηνεία και όχι την «επίσημη» ερμηνεία, η οποία θα δοθεί μέσω κάποιας εγκυκλίου. Επειδή στην Ελλάδα πολύ συχνά άλλα λέει ο νόμος και άλλα η εγκύκλιος, ας κάνουμε όλοι λίγη υπομονή...

- Εκτός από τα παραπάνω, επίκειται η ψήφιση διάταξης που θα ρυθμίζει το ζήτημα των υποψηφίων για διορισμό στη Δημοτική Αστυνομία, οι οποίοι δεν διορίστηκαν ποτέ ως Δημοτικοί Αστυνομικοί, επειδή το υπουργείο Εσωτερικών για χρόνια ολόκληρα δεν εδέησε να τους καλέσει για εκπαίδευση! Οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι είτε πέτυχαν να διοριστούν στη Δημοτική Αστυνομία με δικαστικές αποφάσεις, είτε (για διάφορους λόγους) συμπεριλήφθηκαν εκ των υστέρων στους τελικούς πίνακες διοριστέων (κυρίως λόγω καθυστέρησης στην έκδοση των οριστικών πινάκων, εξαιτίας αναβολών στην υποβολή κάποιων υποψηφίων στις αθλητικές δοκιμασίες). Οι περισσότεροι από αυτούς βέβαια διορίστηκαν βάσει μιας ειδικής διάταξης, αλλά υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις (όπως στο Δήμο Εορδαίας) που ακόμη περιμένουν το διορισμό τους.

Θαλής Μέλφος

1 σχόλια :

Κωστας είπε...

Δεν γραφει καπου για οικιους δημους. Στην προηγουμενη διαθεση απο αστυνομια στο υπουργειο εσωτερικων καποιοι πηγαν αποκεντρωμενη μακρια απο τα σπιτια τους. εντος του νομου...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...