Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

Οι...ριζοσπαστικές προτάσεις του Δ. Θεσ/νίκης για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων

Πολεμικό κλίμα ακόμη και στο εσωτερικό της «Πρωτοβουλίας» του Γιάννη Μπουτάρη επικρατεί εξαιτίας των προωθούμενων αλλαγών στο καθεστώς με το οποίο προτείνεται να γίνονται στο εξής οι φορτοεκφορτώσεις για την τροφοδοσία της αγοράς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Tης Βαρβάρας Ζούκα

Πεδίο αντιπαραθέσεων μεταξύ κορυφαίων στελεχών της δημοτικής αρχής αποτέλεσε η πρόταση για την απαγόρευση της διέλευσης μεγάλων φορτηγών από το κέντρο της πόλης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Την πρόταση αυτή, σύμφωνα με την οποία θα απαγορευτεί η διέλευση φορτηγών οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω του 1,5 τόνου στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης καθημερινά από τις 8.30 το πρωί μέχρι και τις 8.30 το βράδυ, υποστήριξε ένθερμα ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς. Όπως ανέφερε ο ίδιος, ο αποκλεισμός των μεγάλων φορτηγών είναι επιβεβλημένος, ώστε να μην προκαλούνται πρόσθετα κυκλοφοριακά αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα στο ήδη επιβαρημένο κέντρο της πόλης.

Αρκετά στελέχη της «Πρωτοβουλίας» ωστόσο, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος της επιτροπής ποιότητας ζωής και αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας, αντέδρασαν σε υψηλούς τόνους, διατυπώνοντας την άποψη ότι θα έπρεπε να δοθεί η δυνατότητα να κινούνται στο κέντρο της πόλης και φορτηγά με ωφέλιμο φορτίο έως 4,5 τόνων, τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδη.

Το σχετικό αίτημα είχε κατατεθεί προς το δήμο Θεσσαλονίκης από την Ένωση Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης «Αναγέννηση», αλλά είχε απορριφθεί από την αρμόδια διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, υπό το σκεπτικό ότι δεν πρέπει να επιτραπεί η κίνηση «ογκωδέστερων και ρυπογόνων φορτηγών» στο πολύπαθο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τις επισημάνσεις των αρμόδιων στελεχών της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων «στο ωράριο λειτουργίας της αγοράς πρέπει να επιτρέπονται οι κινήσεις μικρών ευέλικτων οχημάτων τύπου van, ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνου, για την τροφοδοσία των καταστημάτων αποκλειστικά από τις θέσεις φορτοεκφόρτωσης».

Εξάλλου, όπως σημείωσε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα κυκλοφορίας Γιώργος Δημαρέλος, ακόμη και η διεύθυνση Τροχαίας επισήμανε στο δήμο Θεσσαλονίκης ότι θα ήταν ανέφικτη η αστυνόμευση, εάν επρόκειτο να τεθεί ως κριτήριο για την απαγόρευση όχι το ωφέλιμο φορτίο αλλά η διάσταση των φορτηγών.

Όχι στα μεγάλα φορτηγά

Σύμφωνα με την πρόταση, που υιοθετήθηκε εν τέλει από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ζητείται να απαγορευτεί η διέλευση φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης τις καθημερινές από τις 8.30 το πρωί μέχρι και τις 8.30 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 8.30 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.

Η περιοχή για την οποία προτείνεται να ισχύσει η απαγόρευση στη διέλευση φορτηγών περικλείεται από την Αγίου Δημητρίου, την Καραολή και Δημητρίου, τη Δωδεκανήσου, τη Σαλαμίνος, την Κουντουριώτη, τη λεωφόρο Νίκης, τη Νικολάου Γερμανού, την Αγγελάκη, την Εθνικής Αμύνης και την Αγίου Δημητρίου. Κατ’ εξαίρεση στην οδό Αγίου Δημητρίου θα επιτρέπεται η διέλευση για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνων κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου φορτοεκφόρτωσης.

Για ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες θα κρίνεται επιβεβλημένη η διέλευση φορτηγών από την επίμαχη περιοχή του κέντρου, θα εκδίδεται ειδική άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης έπειτα και από σχετική γνωμοδότηση της διεύθυνσης Τροχαίας.

Η πρόταση του δήμου Θεσσαλονίκης για απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών από το κέντρο της πόλης θα αποσταλεί στην αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, που έχει αποφασιστικό ρόλο για το θέμα αυτό.

Βραδινή τροφοδοσία

Η τροφοδοσία της αγοράς κατά τις βραδινές ώρες αποτελεί μία από τις βασικές αλλαγές που επέρχονται με τη νέα πρόταση στην οποία κατέληξε η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για την τροποποίηση του ωραρίου που ισχύει για τις φορτοεκφορτώσεις. Ο τελικός λόγος πάντως ανήκει στον περιφερειάρχη, που έχει την αρμοδιότητα για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων.

Οι προτάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης για το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης διαμορφώνονται ως εξής:

1. Σε όλες τις οδούς του δήμου Θεσσαλονίκης και για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνων η στάση για φορτοεκφόρτωση δίπλα στο πεζοδρόμιο επιτρέπεται τις καθημερινές από τις 8.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το επόμενο πρωί. Τα Σαββατοκύριακα οι φορτοεκφορτώσεις θα επιτρέπονται από τις 5 το απόγευμα του Σαββάτου μέχρι τις 8.30 το πρωί της Δευτέρας, ενώ τις αργίες οι στάσεις για αυτό το σκοπό θα γίνονται ελεύθερα.

2. Στις λεωφορειολωρίδες η στάση για φορτοεκφόρτωση θα απαγορεύεται κατά τις ώρες λειτουργίας τους. Ειδικότερα οι απαγορεύσεις διαμορφώνονται ως εξής:

>> Στην οδό Μητροπόλεως: στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου τις καθημερινές από τις 10 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ.

>> Στην οδό Τσιμισκή, στο τμήμα της από την Αγγελάκη έως την Κομνηνών, στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου, τις καθημερινές από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

>> Στη Βασιλίσσης Όλγας και στη συνέχεια στη Βασιλέως Γεωργίου έως την οδό Ναπολέοντος Ζέρβα, στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου, τις καθημερινές από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

>> Στη Γεωργίου Παπανδρέου, στο τμήμα της από την οδό Κορομηλά μέχρι και 35 μέτρα πριν από τη διασταύρωση με τη Θεμιστοκλή Σοφούλη, στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονόδρομου, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 9 το βράδυ.

>> Στην Αγγελάκη, από την πλατεία ΧΑΝΘ έως και 60 μέτρα πριν από την πλατεία Σιντριβανίου, στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονόδρομου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

>> Στην Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, από τον κόμβο με την οδό Βαλαγιάννη, και στη συνέχεια στη λεωφόρο Στρατού μέχρι την οδό Κυβερνίδου, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

>> Στη λεωφόρο Στρατού, στο τμήμα της από τη Ναπολέοντος Ζέρβα μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Μπιζανίου, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς τη Χαριλάου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

>> Στην Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, στο τμήμα της από τον κόμβο Κωνσταντινουπόλεως - λεωφόρου Στρατού μέχρι και 27 μέτρα πριν από τη διασταύρωσή της με την οδό Βαλαγιάννη, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς τη Χαριλάου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.

3. Για τα οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνου οι φορτοεκφορτώσεις επιτρέπονται ανεξαρτήτως ωραρίου μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...