Σάββατο, 9 Ιουλίου 2016

Θεσσαλονίκη: Αγανάκτηση για την κυκλοφορία δικύκλων στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας - Βροχή οι καταγγελίες

Βροχή καταγγελιών από κατοίκους της περιοχής για τα δίκυκλα που περνούν ανενόχλητα μέσα από τον πεζόδρομο. Ανησυχία στους γονείς, τι απαντά ο δήμος.


Περνούν αμέριμνοι τον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, αδιαφορώντας εάν θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των πεζών. Ο λόγος για τους οδηγούς δικύκλων, οι οποίοι προκειμένου να «γλυτώσουν» λίγα λεπτά από το χρόνο τους, επιλέγουν να περάσουν μέσα από τον πεζόδρομο και ανάμεσα από τους πεζούς, για να κόψουν δρόμο και να βγουν άμεσα από τη συμβολή των οδών Ερμού-Μ. Κινγκ στην Τσιμισκή.

Ανάστατοι είναι κυρίως οι γονείς, οι οποίοι δεν μπορούν να αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά τους να παίξουν στο σημείο, καθώς φοβούνται την πρόκληση ατυχημάτων από τα μηχανάκια. Μάλιστα, όπως ανέφερε κάτοικος της περιοχής στη Voria.gr, για το θέμα έχουν γίνει πολλές καταγγελίες στην Άμεση Δράση, χωρίς, όμως, όπως υποστηρίζεται, να έχει δοθεί κάποια λύση. Τις καταγγελίες τόσο στην Τροχαία όσο και στην Άμεση Δράση επιβεβαίωσαν οι αστυνομικές αρχές, οι οποίες ωστόσο, είναι άγνωστο εάν προτίθενται να προχωρήσουν σε κάποιες ενέργειες για τη βελτίωση της κατάστασης στον συγκεκριμένο πεζόδρομο. 

Ανάλογες καταγγελίες έχει δεχθεί και η δημοτική αστυνομία για το θέμα, η οποία όμως δεν έχει τη δυνατότητα να παρέμβει. Μάλιστα, όπως ανέφερε στη Voria.gr ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας Λευτέρης Κιοσέογλου, «οι δημοτικοί αστυνομικοί δεν μπορούν να δώσουν κλήση σε κάποιο όχημα ή δίκυκλο το οποίο είναι εν κινήσει».

«Πηγαίνουμε μετά από τηλεφωνήματα και στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας και στην πλατεία Χρηματιστηρίου και στην Αριστοτέλους, αλλά μπορούμε να γράψουμε μόνο όσα είναι σταθμευμένα», ξεκαθάρισε ο κ. Κιοσέογλου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, πριν από περίπου δύο εβδομάδες πραγματοποιήθηκε σαφάρι ελέγχου για τα παράνομα σταθμευμένα πάνω σε πεζοδρόμια μηχανάκια.  «Κάναμε μια τέτοια επιχείρηση στο κέντρο της πόλης και κόψαμε πάνω από 300 κλήσεις» ανέφερε.

Αναγνώρισε πάντως πως είναι υποχρέωση της δημοτικής αρχής να εξασφαλίσει και θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλα. «Ήδη προχωρούν οι ενέργειες του δήμου και σύντομα θα έχουμε σημεία για παρκάρισμα δικύκλων. Δε γίνεται να τους γράφουμε χωρίς να υποδεικνύουμε στους οδηγούς που θα μπορούσαν να παρκάρουν», τόνισε ο εντεταλμένος σύμβουλος. 

Λύση στα προβλήματα του πεζόδρομου ο νέος κανονισμός 

Να αλλάξει η εικόνα που επικρατεί στους πεζόδρομους επιχειρεί ο δήμος Θεσσαλονίκης με την προώθηση του «Κανονισμού Λειτουργίας», ο οποίος έχει ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου.

Με τον Κανονισμό καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εξασφάλιση άνετης και ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών στους πεζόδρομους, για την κατ’ εξαίρεση κίνηση ειδικών κατηγοριών οχημάτων και για την ενοποίηση του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων και επιχειρήσεων.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς κάνει λόγο για «προβληματική κατάσταση, η οποία θα επιχειρηθεί να αλλάξει με τους ενιαίους κανόνες που αναγράφονται στον Κανονισμό Λειτουργίας των Πεζοδρόμων». Ο κ. Παππάς, όπως ανέφερε στη Voria.gr, είναι αποφασισμένος να προωθήσει την τοποθέτηση καμερών στους πεζόδρομους για καταγραφή των παραβατών. Ήδη, για το θέμα έχει δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου να εξετάσουν το νομικό καθεστώς γύρω από την τοποθέτηση ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Πεζοδρόμων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση όλο το 24ωρο και μόνο για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας  ανάγκης, η κυκλοφορία των ασθενοφόρων των οχημάτων της ΕΛΑΣ, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.

Στους πεζόδρομους επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση όλο το 24ωρο η κυκλοφορία:

  • Των απορριμματοφόρων του Δήμου, είτε άλλων οχημάτων Τεχνικών Υπηρεσιών (π.χ. Ηλεκτροφωτισμού και Πρασίνου), για τις εργασίες συντήρησης.
  • Των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως από και προς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών, που βρίσκονται εντός των πεζοδρομημένων περιοχών για να σταθμεύουν σε ιδιόκτητη ή μισθωμένη νομίμως υφιστάμενη θέση στάθμευσης εντός του κτιρίου ή επί του ακαλύπτου χώρου του οικοπέδου, περιλαμβανομένου και του τυχόν προκηπίου, εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια, η οποία χορηγείται από το Δήμο και αναφέρει το χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
  • Των ΙΧ οχημάτων που σταθμεύουν εντός νομίμως parkings με είσοδο στον πεζόδρομο. 
  • Των ΙΧ οχημάτων που κατευθύνονται προς νομίμως λειτουργούντα συνεργεία αυτοκινήτων με είσοδο στον πεζόδρομο
  • Των επιβατικών αυτοκινήτων μεταφοράς αναπήρων
  • Κυκλοφορία ποδηλάτων
  • Οι πεζοί και οι ποδηλάτες είναι δυνατόν να συνυπάρχουν υπό προϋποθέσεις ασφάλειας και άνεσης. Η κυκλοφορία των ποδηλάτων, θα πρέπει να γίνεται με ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών.

Επίσης, σύμφωνα με τον Κανονισμό, τα ποδήλατα θα μπορούν να σταθμεύουν στους πεζοδρόμους μόνο σε προκαθορισμένους χώρους, εφόσον υπάρχουν, χωρίς να παρεμποδίζουν την κίνηση των πεζών ή των οχημάτων που επιτρέπεται να διέρχονται απ' τους πεζόδρομους.

Όπως προβλέπει ο Κανονισμός που προωθείται, επιτρέπεται η τοποθέτηση σταθερών και βυθιζόμενων εμποδίων για την προστασία των πεζόδρομων ιδιαίτερης πολεοδομικής σημασίας από την αυθαίρετη διέλευση και κατάληψη οχημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι θα προβλεφθεί η δυνατότητα πρόσβασης των κατ’ εξαίρεση επιτρεπόμενων οχημάτων. Σε αυτούς τους πεζόδρομους, θα εξειδικεύεται το ωράριο τροφοδοσίας, περιορισμένο στο ελάχιστο αναγκαίο.  Όπως αναφέρεται στον Κανονισμό, κάθε κάτοχος οχήµατος υποχρεούται να αποζηµιώσει το ∆ήµο, βάσει εκτίμησης της Τεχνικής Υπηρεσίας, για τις ζηµιές που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και τη στάθµευση του οχήµατός του µέσα σε πεζόδροµο.

Ο Κανονισµός θα τεθεί σε ισχύ από την επόµενη της ψηφίσεως του από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Θεσσαλονίκης και µετά την έγκριση από τη Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Μακεδονίας  Θράκης.

Πηγή: www.voria.gr

6 σχόλια :

Lans είπε...

Άσχετοι αιρετοί, μια χαρά μπορούμε να γράψουμε για διέλευση σε πεζόδρομο και πεζοδρόμιο. Κάτι τέτοιοι μας παίρνουν στο λαιμό τους, άντε μετά εσύ να σταματήσεις κάποιον για να τον γράψεις για διέλευση

jackal είπε...

Διέλευση σε πεζόδρομο-πλατεία-πεζοδρόμια Αρ16π4 200ε κ 5 πόντοι. Στην Αθήνα εφαρμόζεται αλλα τι γίνεται όταν δεν έχει χαρτιά ή δε σταματάει? Γι αυτό δε μπορούμε, χωρις ακόμη μια φορά της συνδρομής Ελ.Ας.

Lans είπε...

Αν δεν σταματήσει μήνυση από την υπηρεσία με την πινακίδα της μηχανής. Επίσης κλείνεις τον πεζόδρομο με μηχανές και στις δύο μεριές του πεζοδρόμου και αν δεν σταματήσει τον ακολουθείς και τον σταματάς και μόνο στα πολύ απαραίτητα ΕΛ.ΑΣ. Θέληση πρέπει να υπάρχει από τους "κάτω" γιατί οι από πάνω λεφτά θέλουν και απόδοση. Μόνοι μας θα κερδίσουμε το κύρος και φυσικά κάποια στιγμή να παλέψουμε να αλλάξει το ερμαφρόδιτο.

Karaman είπε...

Καλά οι αιρετοί δεν παίζονται με τίποτα. Ή θα σου λένε δεν μπορείς να κάνεις τίποτα ή θα θέλουν παπάδες κ εμείς μια ζωή όμηροι στα θέλω κ δε θέλω του καθένα!
Lans νομίζω μπερδεύεις τον εαυτό σου με δικυκλιστη τροχαίας,Δίας ή ζητά. Κάτσε φρόνιμα μη βρεις κάνα μπελά, θέληση ανέκαθεν υπήρχε από πολλούς από μας όμως πάντα μας ακυρωναν οι από πάνω! Αν θέλαμε κύρος έπρεπε να μείνουμε στην ΕΛΑΣ τώρα παιξ'το δημοτικός υπάλληλος καλύτερα.

Lans είπε...

karaman δεν τα λέω τυχαία. Ότι σου είπα παραπάνω γίνεται στην Αθήνα. Τώρα σε άλλους δήμους ξέρουμε τι συμβαίνει

Karaman είπε...

Σε άλλους δήμους γίνεται κ ρύθμιση κυκλοφορίας ενώ στην Αθήνα όχι.Μην αρχίσουμε τις συγκρίσεις τώρα. Ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα Lans κάθε δήμος κάνει τα δικά του από την ομοιομορφία στολών, οχημάτων ,μέχρι τις αρμοδιότητες με αποτέλεσμα να κρίνεται η υπηρεσία αναποτελεσματικη από πολίτες μέχρι κ "κυβερνήσεις"!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...