Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2019

Ρόδος : Επανασυστήνεται η δημοτική αστυνομία - Ψάχνουν...Δημοτικούς Αστυνομικούς για να την επαναστελεχώσουν!

Στην επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας προχωρά η δημοτική αρχή, αμέσως μετά τις τροποποιήσεις του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας που πρόκειται να συζητηθούν στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την προσεχή Πέμπτη. Σύμφωνα με την εισήγηση θα λειτουργήσει η δομή ξανά με 45 άτομα (πριν την κατάργησή της διέθετε 120) και με συγκεκριμένες αρμοδιότητες.

Βέβαια, η επανασύσταση του οργανισμού δεν σημαίνει και την αυτόματη έναρξη της λειτουργίας του, αφού θα πρέπει πρώτα να στελεχωθεί με το απαιτούμενο προσωπικό είτε με τη διαδικασία των εσωτερικών μετακινήσεων των δημοτικών υπαλληλων, είτε με την προκήρυξη των θέσεων εργασίας, διαδικασία για την οποία απαιτείται ωστόσο το πράσινο φως από το υπουργείο. Συνεπώς, η δημοτική αστυνομία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία κατά την επόμενη θητεία της (όποιας) δημοτικής αρχής, εφόσον στελεχωθεί.

«Επανασυστήνεται η δημοτική αστυνομία στο δήμο Ρόδου σε επιπεδο διεύθυνσης με 45 άτομα. Φυσικά οι υπάλληλοι αυτοί δεν υπάρχουν, αλλά θα δοθεί η δυνατότητα στελέχωσής της μέσω της διαδικασίας κινητικότητας-μετατάξεων ή και μέσω προσλήψεων εάν το υπουργείο μας το επιτρέψει. Όταν η υπηρεσία στελεχωθεί με το απαιτούμενο προσωπικό, τότε θα εκδοθεί και η εκ του νόμου υπουργική απόφαση που θα ορίζει τις αρμοδιότητες που θα ασκεί, οι οποίες ασκούνται εν μέρει από άλλες υπηρεσίες του δήμου μας σήμερα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Δήμου Ρόδου, Ευγένιος Κορναρόπουλος.

Καθώς η Δημοτική Αστυνομία Ρόδουθα είναι στελεχωμένη με λιγότερα από 50 άτομα, δεν προβλέπεται να ασκεί αρμοδιότητες που θα έχουν να κάνουν με τον έλεγχο της κυκλοφορίας, τη λειτουργία παιδότοπων, τον έλεγχο του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων και κέντρων διασκέδασης, τους ελέγχους για αυθαίρετη δόμηση, ηχορύπανση κλπ. Σε επίπεδο δημοτικής αστυνομίας θα ασκούνται οι έλεγχοι άρδευσης και ύδρευσης, η αφαρμογή των κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, η λειτουργία των λαϊκών αγορών και εμποροπανηγύρεων, η υπαίθρια διαφήμιση, τα μέτρα πρόληψης πυρκαϊών σε κοινόχρηστους χώρους, η κυκλοφορία των πεζών και η στάθμευση των οχημάτων, η βεβαίωση παραβάσεων ΕΟΤ κλπ.

Σημειώνεται ότι η δημοτική αρχή είχε προβεί σε ενέργειες για την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας και το 2015 με 31 άτομα στο δυναμικό της με αφορμή το νόμο 4325 του 2015 και το άρθρο 9 που προέβλεπε την λειτουργία της δομής.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας που ακολουθήθηκε τότε επέστρεψαν κάποιοι δημοτικοί αστυνομικοί στο Δήμο Ρόδου, οι οποίοι είχαν ενταχθεί κυρίως στην ΕΛΑΣ αλλά και σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.

Ωστόσο στην επαναλειτουργία της δημοτικής αστυνομίας είχαν αντιδράσει τότε οι επανατοποθετούμενοι δημοτικοί αστυνομικοί οι οποίοι σε επιστολή τους ανέλυαν τους λόγους της θέσης τους αυτής. Μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι θα ήταν προβληματική, με αρνητικές επιπτώσεις για την ίδια την υπηρεσία, τους εργαζομένους, τους πολίτες αλλά και τη συνολική “εικόνα” του Δήμου, επειδή το προσωπικό που επανήλθε δηλ. οι 31 δημοτικοί υπάλληλοι, δεν επαρκούσαν για να στελεχώσουν την υπηρεσία και να καλύψουν τις 19 αρμοδιότητες που ορίζονται υποχρεωτικά να ασκούνται βάσει του Ν. 3731/2008. Επίσης δεν υπήρχαν (σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση) τα απαιτούμενα κονδύλια για το στήσιμο εξ αρχής της δημοτικής αστυνομίας όπως π.χ. προμήθεια ρουχισμού-στολών, μηχανών, οχημάτων, εξοπλισμός-μηχανημάτων γραφείου, ασυρμάτων, κ.α. Τελικά, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου η δημοτική αστυνομία δεν επανασυστάθηκε τότε καθώς αποφάνθηκε ότι δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει με 31 άτομα.

Επίσης, η δεύτερη τροποποιήση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας που θα κληθεί να εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο έχει να κάνει με το προβάδισμα των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ των δημοτικών υπαλλήλων στις κρίσεις προϊσταμένων στις διευθύνσεις και στα διάφορα τμήματα του δήμου. Να σημειωθεί τέλος, ότι η «εκ βάθρων» τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου, που είχε ανακοινώσει η δημοτική αρχή στο παρελθόν για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών και δομών του δήμου, προφανώς παραπέμπεται στις… καλένδες. Ουσιαστικά οι τροποποιήσεις αυτές γίνονται άρον-άρον πριν την απαγόρευση κάθε τροποποίησης του ΟΕΥ στις 28 Φεβρουαρίου 2019.

 Πηγή: www.dimokratiki.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...